19. 12. 2019 ·Pavlína Červinková
V
VLASTNÍ HODNOCENÍ ZŠ DVORY
Vypracovala: Mgr. Jarmila Blažková
1. STANOVENÍ CÍLŮ
1.1 Zásady a cíle vzdělávání
Vzdělávání je založeno na zásadách
- rovného přístupu každého občana ČR nebo jiného státu EU ke vzdělání, zohledňování jednotlivých potřeb jednotlivce,
- vzájemné úcty, respektu, názorové snášenlivosti, solidarity, důstojnosti všech účastníků vzdělávání,
- bezplatného základního a středního vzdělávání,
- svobodného šíření poznatků, které jsou v souladu s obecnými cíli vzdělání,
- zdokonalování procesu vzdělávání na základě výsledků dosažených ve vědě, výzkumu a co nejširšího uplatnění moderních pedagogických přístupů a metod,
- hodnocení výsledků vzdělávání vzhledem k dosahování cílů vzdělávání stanovených školským zákonem a ŠVP,
- možnosti každého vzdělávat se po dobu celého života při vědomí spoluodpovědnosti za své vzdělání.
-
1.2 Cíle základního vzdělávání
- osvojit si potřebné strategie učení a na jejich základě motivovat žáky k celoživotnímu učení,
- učit žáky tvořivě myslet a řešit přiměřené problémy,
- učit žáky účinně komunikovat a spolupracovat, chránit své fyzické i duševní zdraví, vytvořené hodnoty a životní prostředí,
- učit žáky k ohleduplnosti a toleranci k odlišným kulturním a duševním hodnotám
- učit se poznávat své schopnosti a reálné možnosti a uplatňovat je.
1.3 Cíle, které vyplývají z RVP ZV (Cíle základního vzdělávání)
- umožnit žákům osvojit si strategii učení a motivovat je pro celoživotní učení,
- podněcovat žáky k tvořivému myšlení, logickému uvažování a řešení problémů
- vést žáky k všestranné, účinné a otevřené komunikaci,
- rozvíjet u žáků schopnost spolupracovat a respektovat práci a úspěchy vlastní i druhých,
- připravovat žáky k tomu, aby se projevovali jako svébytné a zodpovědné osobnosti, uplatňovali svá práva a naplňovali své povinnosti,
- vytvářet u žáků potřebu projevovat pozitivní city v chování, jednání a v prožívání životních situací, rozvíjet vnímavost a citlivé vztahy k lidem, prostředí i k přírodě,
- učit žáky aktivně rozvíjet a chránit fyzické, duševní a sociální zdraví a být za ně odpovědný, vést žáky k toleranci a ohleduplnosti k jiným lidem, jejich kulturám a duchovním hodnotám, učit je žít společně s ostatními lidmi,
- pomáhat žákům poznávat a rozvíjet vlastní schopnosti v souladu s reálnými možnostmi a uplatňovat je spolu s osvojenými vědomostmi a dovednostmi při rozhodování o vlastní životní a profesní orientaci,
1.4 Cíle, které si škola stanovila (ŠVP, Koncepci školy)
- chceme udržet spolu se zřizovatelem školu a její úroveň i při velmi nízkém počtu žáků, udělat vše k atraktivnosti naší školy a tím ke zvýšení počtů žáků,
- chceme i nadále učit žáky znalostem, které budou dobře uplatňovat v životě,
- zavádět do výuky efektivní metody,
- posilovat výuku cizích jazyků i mimo vyučování (kroužky),
- vést žáky k využívání komunikačních a informačních technologii. Vést žáky k dodržování stanovených pravidel, zejména pravidel školního řádu,
- chceme stejnou péči věnovat žákům nadaným i těm, kteří ve škole z různých důvodů selhávají,
- chceme podporovat u žáků individuální nadání pohybové, manuální i výtvarné,
- naše škola není sice bezbariérová, ale i přesto chceme pomáhat, pokud by to bylo možné, dětem s různými zdravotními potížemi,
- chceme podporovat mimoškolní aktivity.
Poznámka: Podrobněji rozepsáno ve ŠVP.
© Copyright 2024 Veškerý obsah je předmětem autorského práva ve smyslu Autorského zákona č. 121/2000, §11, šíření jakékoliv části bez souhlasu není možné.
Vytořil: Kotasek.eu